otrdiena, 2007. gada 11. decembris

Dokumentālais miniseriāls "Planet Earth" - visu laiku krutākais TV produkts!

Nav daudz tādu lietu, kas vēl spēj mani pārsteigt vai sajūsmināt. BBC un Discovery Channel kopīgi veidotais dokumentālais seriāls "Planet Earth" bez pūlēm paveica abas šīs lietas. Patiesībā, es varu godīgi atzīties, ka savā mūžā neko "krutāku" (šis vārds šoreiz šķiet ļoti iederīgs) es kino vai TV redzējis neesmu. Tiesa, kā redzēto aprakstīt, es pat īsti nezinu, taču, es zinu, ka savās sajūtās neesmu vienīgais - IMDB reitings: 9,8/10

"Planet Earth" 11 stundu garās sērijās stāsta par mūsu planētu Zemi - katra no sērijām ir veltīta kādai citai biosfērai: jūrām, tuksnešiem, mežiem u.c. Viena no visbiežāk lietotajām frāzēm šīs TV pārraides aizkadra balss (narrator) leksikā ir "for first time on TV", respektīvi, pirmo reizi televīzijā. Un nudien, operatoriem un pārējiem komandas locekļiem, ir izdevies nofilmēt milzums unikālu ainu. Vismaz es lielākoties to visu skatījos ar sajūsmā pavērtu muti, neticot, ka es tiešām redzu to, ko redzu.

Lai nofilmētu 11 sērijas, 40 operatoru komandas vairāk nekā 5 gadus strādāja vairāk nekā 200 dažādās lokācijās visās pasaules malās, iztērējot kopumā 40 miljonus latu. Filmēšanas vajadzībām nācās izgudrot jauna tipa kameras un lēcas, kas ļautu filmēt tuvplānus no kilometriem liela attāluma. Viss seriāls ir uzņemts ar Full-HD kamerām, tā nodrošinot attēla kvalitāti, kādu televīzija vēl nav pieredzējusi. Principā, jebkuru kadru var drukāt lielformātā un likt pie sienas - tik neticami kvalitatīvs ir "Planet Earth" operatoru darbs.

Savā saturā "Planet Earth" koncentrējas ne tik daudz uz zinātniskām detaļām, kā cenšas skatītājam parādīt, cik aprīnojamā vietā mēs dzīvojam un cik gan slikti to pazīstam. Parādīt dabu tās fantastiskākajās izpausmēs. Cilvēkus kadrā praktiski nemana un tie tur arī neiederētos. Neviens neskalo smadzenes par globālo sasilšanu. Taču, noskatoties šo seriālu, man lieku reizi nācās rezignēti konstatēt, ka cilvēki ir šīs planētas mēris - bez mums šeit lieliski tiek galā, bet mēs visu tikai sagandējam. Skumji, bet fakts. Tādēļ nopērciet "Planet Earth" Blu-Ray diskā un laiku pa laikam pārdzeniet to uz tā brīža aktuālo video formātu. Jo tieši šis būs tas materiāls, no kura mūsu bērnu bērni varēs iepazīt Zemi tādu, kādu viņiem nekad nebūs lemts piedzīvot.

8 komentāri:

  1. Kur var dabūt redzēt? Pēc apraksta spriežot, varētu bez testēšanas amazōnē paķert, ja tur ir...?

    AtbildētDzēst
  2. Šo komentāru ir noņēmis emuāra administrators.

    AtbildētDzēst
  3. Man ir shis te:
    http://www.amazon.com/dp/B000MR9D5E/ref=d_ap_planetearth_2
    Tas ir, 5 dvd versija.
    Taa kaa man nav ne hd-dvd, ne blu-ray aparaata, pagaidaam jaaiztiek ar sho.

    AtbildētDzēst
  4. Zināmā mērā tas ir krutāk, jo tur ir bonusi, kuru nez kādēļ nav HD un Blu-Ray versijā.

    AtbildētDzēst
  5. Šo komentāru ir noņēmis emuāra administrators.

    AtbildētDzēst
  6. Sorry, dārgie draugi, bet pirātisma popularizēšana šeit nenotiks.

    AtbildētDzēst
  7. Mja, izskatās, ka DVD šoreiz būs atbilde, jo Blureju pagaidām varu ielikt tikai vai nu atvilknē, vai zem galda.

    TNX par linkiem, laikam nāksies iekasīt.

    AtbildētDzēst