piektdiena, 2007. gada 24. augusts

Radio SWH bezjēdzīgais dāsnums

Vairākus mēnešus no vietas Radio SWH ēterā bija dzirdams aicinājums pieteikties šīs radiostacijas un Londonā bāzētā vokāla institūta (vai vienkārši dziedāšanas skolas) "Vocaltech" stipendijai gadu ilgām mācībām šajā iestādē. Radio balsis īpaši uzsvēra to, ka šī iespēja domāta tiem jaunajiem talantiem, kuri savādāk nespētu šo visnotaļ dārgo prieku atļauties.

Tiktāl viss ir fantastiski - labi, ka kāds vēlas palīdzēt Latvijas jaunajiem dziedātājiem. Taču, man, kā cilvēkam, kurš pats cer nākamo gadu pavadīt šajā nudien superklases mācību iestādē, tomēr rodas jautājums:

Ja šī iespēja paredzēta kādam, kurš savādāk to nevarētu atļauties (kā noteiks, to, kurš var, un kurš nevar?), tad ko, ellē ratā, SWH domā, maziem burtiņiem norādot, ka stipendija sedz tikai un vienīgi mācību maksu (~5300 latu), bet par dzīvošanu Londonā, transportu, ēdināšanu, mācību materiāliem un visu pārējo nelaimīgajam stipendiātam būs jāmaksā pašam. Mani aprēķini liecina, ka es pats, neskaitot mācību maksu, par šo gadu samaksāšu vēl 15000 latu. Iespējams, ka var tikt cauri arī lētāk, taču es stipri apšaubu, ka izvēlētais nabadzīgais talants uz sitiena (mācības jāuzsāk oktobrī) varēs nolikt vēl vismaz 10000 latu šādai izklaidei.

Pats es šai stipendijai nepieteicos, jo man mūzika ir tikai hobijs un man nepietiek nedz talanta, nedz nekaunības mēģināt uz to pretendēt, taču es nudien negribētu būt tā cilvēka vietā, kuram rīt teorētiski tiks šī stipendija , bet praktiski visticamāk nebūs iespējas to izmantot.

5 komentāri:

  1. 15 000? Vai nu tu pārspīlē, vai nu esi pārāk izlutināts. Daudzi pazīstami cilvēki mācās un strādā UK diezgan prestižās universitātēs, taču nedomāju, ka viņi varētu atļauties tērēt tos pašus 10 000 Ls gadā.

    AtbildētDzēst
  2. Interesanti gan, cik tad viņi tērē?
    Tu zini, cik maksā Londonā dzīvošana vien?
    Ok, es varbūt esmu izlutināts, jo arī Latvijā pelnu un arī tērēju vairāk par štuku mēnesī, bet es neredzu, kā Londonā izdzīvot ar mazāk kā 800Ls mēnesī, kas arī sastādītu gadā minētos 10000.
    Prove me wrong..

    AtbildētDzēst
  3. es vairaak piekristu tam, ka "laimiigaa" izsludinaashana ir paaraak veelu. njemot veeraa atkal to pashu - audzeekja maksas iespeejas . varbuut gads buutu pietiekami, lai varbut kaut kaa atrastu lidzekjlus un, ja piemeram 3 meneshu laikaa neatrod, tad dod vietu citam. hmm..
    bet par dziivoshu lai kaa negribeetos, tad laikam jaapiekriit. bet tik un taa, tas ir solis tuvaak un, ja iespejams tur piestraadaat, tad vareetu veiksmigi izvilkt.

    p.S. gribas ticeet, ka ar stipru gribu var panaakt visu :)

    AtbildētDzēst
  4. Marek - tās ir pilna laika studijas. Un dziedātāji nevar pa naktīm šancēt "maķītī", jo nākamajā dienā padziedāt nav iespējams.

    AtbildētDzēst
  5. Jeremmy taisniba...Kad braucu studet uz Angliju, mekleju materialus par macibam,dzivosanu utt. Viena no Latvijas laikrakstiem ari shi tema tika iztirzata un tur tieshi shis magjiskais skaitlis ari tika pieminets - 15 000 ls (nezinu vai sakritiba) viens mācību semestris. Likās pārspīlēti, bet noriskēju un aizbraucu. Ziniet, es parēķināju, tā arī ir. Ar naudu problēmas nav un seņčiem ar neprasu. Strādāju un mācos.

    Ps. Pagashnedel nopirku apple macbook pro.. Jihaaa

    AtbildētDzēst