pirmdiena, 2007. gada 28. maijs

Policija uzsāk reidus pret Latvijas P2P servisiem!!!

Pēdējā laikā es līdzdarbojos pie projekta, kurš savā ziņā ir saistīts ar autortiesībām un tās regulējošo likumdošanu Latvijā. Tādā veidā esmu iekļuvis tādas informācijas apritē, kuru, bažījoties par to, vai man pēc tam nenoraus galvu, es tomēr nevaru noklusēt. Galu galā, konfidencialitātes līgumu neesmu parakstījis.

Izmantojot nesenos, ļoti klusi pieņemtos grozījumus Autortiesību likumā (spēkā no 2007. Gada 1. marta), dažādi kolektīvie autortiesību pārvaldītāji un pretpirātisma cīnītāji (organizācijas, kuras vada I.P un V.B.) nav kavējušies izdarīt spiedienu uz likumsargiem, norādot, ka pēc šiem likuma grozījumiem savu jau tā apšaubāmo legalitāti ir zaudējuši visi Latvijā bāzētie P2P (peer-to-peer) servisi – BitTorrent trakeri, DC hubi u.c. Kādēļ?

Nesen Latvijas blogosfērā jau sacēlās neliela vētra ap Autortiesību likuma 69.panta 1. punkta 7. apakšpunktu:

„Autortiesību un blakustiesību subjekti, mantisko tiesību kolektīvā pārvaldījuma organizācijas un citi autortiesību un blakustiesību subjektu pārstāvji ir tiesīgi prasīt, lai starpnieki, kuru sniegtie pakalpojumi tiek izmantoti nolūkā pārkāpt autortiesību vai blakustiesību subjektu tiesības vai kuri padara iespējamu šādu pārkāpumu, veic attiecīgus pasākumus, lai pārtrauktu izmantotāju iespējas izdarīt šādus pārkāpumus. Ja starpnieks neveic attiecīgus pasākumus, autortiesību vai blakustiesību subjektam vai tā pārstāvim ir tiesības vērsties pret starpnieku.”

Respektīvi, tas nozīmē, ka šīs autortiesību pārvaldītājorganizācijas, kā arī jebkurš autors, kura darbs ir atrodams kādā trakerī, ir tiesīgi pieprasīt, lai trakera uzturētājs nekavējoties pārtrauc pieeju šiem failiem. Un nekas, ka uz paša servera nekas neatrodas. Ja uzturētājs to atsakās darīt, tad viņš automātiski kļūst līdzatbildīgs un pret viņu vēršas tiesā par zaudējumu piedziņu.
Tieši to minētās organizācijas, sadarbībā ar atbildīgajām likumsargu iestādēm arī grasās darīt.

Taču tas vēl nav viss plāniņš – sekojot MPAA un citu pasaules organizāciju piemēram, arī Latvijas nelegālās failu aprites dalībnieki (mājas lietotāji!) drīzumā var sagaidīt oficiālas vēstules ar prasību vienošanās kārtībā nomaksāt konkrētu naudas summu par autortiesību pārkāpumiem(apjomu es nezinu, Štatos tie ir tūkstoši un simti tūkstoši dolāru, pie mums gan jau ka būs vienkārši simti), pretējā gadījumā draudot ar ilgstošām tiesas prāvām un daudz lielākiem izdevumiem.

Kā policija un autortiesību pārvaldītāji tiks pie lietotāju nelegālo failu saraksta?

Ohohoo, te nu arī visa ģeniālā fiška – augstāk aprakstītajā kārtībā pārtraucot kaut vai viena trakera darbību (policijai izņemot serveri/us), policija iegūst datus par vairākiem desmitiem tūkstošiem „pirātu”. Noskaidrot viņu personības un izsūtīt vēstules jau ir tikai laika jautājums...
Tas, par ko es šobrīd runāju, nav manas fantāzijas augļi vai spekulācijas par iespējamo grūto dzīvi nākotnē – tie ir plāni, kas jau tiek realizēti.

Lūk, arī pirmais precedents! [Apollo.lv]

Otrais:
BitHack down... [Nombre.lv]
Vēl otrais [Krizdabz]

No apvāršņa pazudis arī trackerlist.com.

Kā pret to cīnīties? Grūti teikt, es personīgi neriskēšu un Latvijas trakerus vairāk nelietošu. Lai mēģina mani noķert Krievijā..

52 komentāri:

  1. Interesanti gan. Gadiem ilgi tirgos un tuneļos, sporta pilīs un bērnu pasaulēs ir brīvi neslēpjoties tirgoti CD, DVD, spēles un, kas tik vēl ne un neviens neko nav darījis. Tagad viņi konfiscēs serverus, noskaidros adreses, personības tīklā un skries pakaļ katram 13-gadniekam, kas reģistrējies kādā trackerī? Taču nepalieciet smieklīgi :)

    Nevienai valstij pasaulē, it īpaši mūsu, nav tādu resursu, lai "apturētu" pirātismu līmenī līdz atsevišķam lietotājam. Not in many years.

    AtbildētDzēst
  2. Vecīt, padomā kāds bizness..
    Nu protams, ka nekad neko pilnībā neapkaros - kas dikti gribēs zagt, tas zags.
    Es domāju, ka mērķis ir vnk sarežģīt dzīvi..

    AtbildētDzēst
  3. Katrs vienkārši dara savu darbu.

    AtbildētDzēst
  4. Cik saprotu, lielākā aktīviste tur ir LaMPA. Diez cik liela viņiem būs interese par dažādiem ārzemju produktiem?

    AtbildētDzēst
  5. Aktīvisti tur ir BSA, AKKA/LAA, LAMPA u.c..
    AKKA/LAA paarstāv arī ārzemniekus, tāpat BSA

    AtbildētDzēst
  6. skaidrīte, liels paldies! būs kaut kāda skaidrība šajā sakarā.

    AtbildētDzēst
  7. Īstenībā juristi te vārīsies. Tai pašā apollo rakstā tā lieta ir apstrīdama, jo programma nav vainīga. DC++ u.c. P2P nezimanto tikai pirāti.
    Pēdējais ko es lejuielādēju izmantojot P2P bija openSUSE-10.2-GM-DVD-i386.iso
    Ta kā turās! ;)

    AtbildētDzēst
  8. Nekā apstrīdama tur nav.
    Autortiesību turētāji norāda uz konkrētiem failiem, kuriem servisa uzturētājam ir jāpārtrauc pieeja.
    Ja viņš atsakās, viņš saskaņā ar likumu kļūst līdzatbildīgs un policijai ir tiesības servisu piegriezt.

    AtbildētDzēst
  9. Nu, paskatīsimies, kas notiks pēc nedēļas vai divām. Vai mēneša. Mana prognoze - nekas.

    AtbildētDzēst
  10. LaIPA jau neko nevar izdarīt, tie tik administrē tiesības, t.i., iekasē naudu un dala izpildītājiem.

    Bet kopumā ir jābūt izcilam ģēnijam, lai piegrieztu internetu, jo tas ir domāts failu apmaiņai. Ir tik daudz tehnoloģiju, kas atļauj mainīties ar fonogrammām u.c. lietām, ko tad, slēgs visas? :) Visticamāk, ka rakstā nav pateikts tas, ka UniNet turējis savu habu, kurā bija arī kāds softs, fono, vai video, kā tas jau vienreiz ir bijis ar kādu no Liepājas provaideriem.

    Privātos apkarot ir pilnīgi bezjēdzīgi, ej nu tagad pierādi, ka man uz cietā bijis k-kāds dvd-rip filmai, jo kopš tā laika esmu veicis jau kādus n-tos formātus. Kā saka - nav priekšmeta, nav pierādījuma. Tādēļ visticamāk tiks piegriezts skābeklis tieši tiem, kas pie sevis tur mežonīgos apjomos datus, un tie noteikti būs lieli habu īpašnieki.

    AtbildētDzēst
  11. Kādas prognozes par bittorrent trakeriem? Savos trakeros domāju uzlikt lai IP adreses kaut kā šifrējas, līdz ar to lietotājiem mazāki s*di var sanākt, bet kā ar mani pašu? Teiksim, ja esmu reģistrējis domēnu, bet trakeri turu ārzemju hostingā Amerikā, man var kautkādus s*dus sataisīt?

    AtbildētDzēst
  12. jeremy laikam tehniski nesaprot daudz ko... ;)

    AtbildētDzēst
  13. http://www.esports.lv/forums/viewthread.php?tid=41484

    Interesanti, ka lielais cīnītājs Jeremy (kurš šajā lapā to apstiprina, a ir tas pats Jeremy) ilgu laiku lapā esports.lv publicēja veidus, kā par velti (lasi nelegāli) skatīties NBA spēļu tiešraides ar viņa 'iemīļoto' P2P prgrammu palīdzību un plaši sprieda, kā atlaust kārtējos NBA uzliktos aizsardzības veidus. Cita acīs skabargu redz, savā bluķi neredz?

    AtbildētDzēst
  14. Nombrem gan es gribētu apjautāties - kas ir tas ko viņš saprot, un es nesaprotu ?

    AtbildētDzēst
  15. Un kas tie par debiliem pieņēmumiem, ka es esmu šīs antipirātisma kampaņas dalībnieks? Es vienkārši padalījos ar info..
    Jā, es cenšos nepiratizēt vietējo staffu, bet, kā jau te daži norādīja, es pietiekoši esmu ņēmies ar NBA spēļu retranslēšanu u.c. lietām..

    AtbildētDzēst
  16. Ohohoo, te nu arī visa ģeniālā fiška – augstāk aprakstītajā kārtībā pārtraucot kaut vai viena trakera darbību (policijai izņemot serveri/us), policija iegūst datus par vairākiem desmitiem tūkstošiem „pirātu”. Noskaidrot viņu personības un izsūtīt vēstules jau ir tikai laika jautājums...

    pastasti siikaak savu gjeeniaalo domu! :D
    1. kur teikts ka tie stati ir pareizi - tb. vinji ir kkaa auditeeti, kaut kaa ir izpeetiits
    2. pieraadi ka es to esmu vilcis, tajaa un tajaa periodaa! (TBdev baazeetos trekera DB NEKAS taads neglabajas)
    3. pieraadi ka es esmu vilcis ar taadu IP (TBdev bazeetos trekeros glabajas tava pedejaa redzeetaa ip, tobish, es browseeju webu caur proxy, un izeed man)

    un taa es vareetu turpinaat.... ;)

    AtbildētDzēst
  17. ps. tu pat linkot uz oriģinālo rakstu tā īsti neproti ;/

    AtbildētDzēst
  18. > to jeremy

    Ā, sorry, drusku pārpratu 1. rindkopu, salasījos, ka Tu esi taisni šīs kampaņas dalībnieks, nevis saistītas kampaņas ;)

    Manuprāt, vienīgais iemesls, kāpēc LaMPA dalībnieki un ši projekta bīdītāji neizmanto DC++ un torrentus (kaut gan šaubos, ka neizmanto) ir fakts, ka gan jau viņi visu LV mūziku dabū par velti... Šaubos, ka viņi atļaujas gandrīz katru dienu pirkt LV mūzikas CD par 10 ls vai lapā doremi.lv maksā par 1 dziesmu ap latu!

    Bet Torrenti, manuprāt, dzīvos mūžīgi - ok, nebūs Latvijā bāzēta lapa, bet, piemēram, Meksikā, un tad jau neviens nespēs kko iebilst.

    AtbildētDzēst
  19. Nombre.lv - es nezinu, kā to grasās pierādīt. Es tev varu apgalvot, ka tāds plāns ir. Mani neviens detaļās vai zini neizglīto, tā jau priecājos, ka ko uzzinu.
    Tici man, ja AKKA/LAA vai BSA tiem, ko tur aizdomās par pirātismu, piesūtīs aicinājumu vienošanās kārtībā nomaksāt 500Ls vai riskēt ar cietumsodu vai daudzkārt lielāku sodu, tad tiešām vainīgo lielākā daļa arī maksās.
    Jo kā parasts end jūzeris var zināt, kas tiem apkarotājiem ir pret viņu un vai ko var, vai nevar pierādīt?

    AtbildētDzēst
  20. Un vēl ma radās viena neskaidrība - viņiem jau sākumā būtu jāpierāda, ka, piemēram, kādu dziesmu nav augšupielādējis pats mākslinieks - tātad autortiesības nav pārkāptas.
    Ja viņi pretējo pierādīs par, piemēram 50 failiem trakerī, tas nozīmēs, ka šos 50 failus izmet un dzīvo laimīgi, vairs neko nevar piešūt?
    Tapat ar DC++ - vai tad var pierādīt, ka dziesmu es neesmu ielādējis no paša autora ar viņa atļauju (nevar jau izstaigāt jau pie visiem autoriem un nejautās, vai viņi ir kko augšuplādējuši, vai nav!)

    AtbildētDzēst
  21. Latviešu autoru tiesības kolektīvi pārvalda AKKA/LAA. Praktiski visi autori ir nodevuši tiesības viņus pārstāvēt.
    Jau teicu, ka tāpat vien bittorent serveri aiztaisīt nevar. Var tikai tad, ja uzturētājs atsakās izņemt failus, kuri pārkāpj autortiesības, jo tad viņš kļūst līdzatbildīgs.

    AtbildētDzēst
  22. tatad, ko mees konstateejam :) ka uz servera nevar buut wareza :)

    ps. still, bithacks buus up and running, un es speciaali par prieku tev ielikshu kkur ap 70gb Latvieshu muziku un filmas!

    AtbildētDzēst
  23. Konstatējam to, ka uz servera nevar būt tāda wareza, par kuru kāds mūsu valstī ir ieinteresēts tevi nostučīt. Jā, arī LV mūzikas.
    Ja BitHacks, kad atgriezīsies, joprojām hostēsies Latvijā, un tu izdarīsi ko solīji, es tev par prieku noorganizēšu tev Ekonomikas policijas vizīti mājās :) Tas ir, ja tu mitinies tajā pašā valstī, kur es :D
    Citur tevi neviens, protams, netrenkās..

    AtbildētDzēst
  24. Interesanti, ko darīs studentu kojas, kad tām piesūtīs rēķinu par pirātismu? :D:D

    AtbildētDzēst
  25. unreal kaadam ko piesuutiit :) par ko reekjins? kaadas poziicijas tur buus? nu nekaadi nevar atklaat ka es tur esmu praata veetras mp3 novilcis :)
    lv nehosteesies :P

    AtbildētDzēst
  26. Kalvis:
    identiska situācija ir gan Štatos, gan citur.
    Universitātes vnk piegriež pieeju servisiem, lai izvairītos no tiesas prāvām.

    AtbildētDzēst
  27. Nombre,
    es jau teicu, ka nezinu. Pēc manas saprašanas, tas nebūs rēķins pa pozīcijām. Tas būs juridisks piedāvājums atzīt autortiesību pārkāpuma faktu (ar konkrētām norādēm), parakstīt atbilstošu dokumentu un kā kompensāciju samaksāt konkrētu naudas summu, par kuras apjomu man nav ne jausmas. Pretējā gadījumā tiks piedraudēts sūdzēt tiesā.
    Izvēle, protams, paliek saņēmēja rokās. Normāla iebiedēšanas taktika. Kamēr neviens nav notiesāts, protams, easy to var ignorēt. Bet gan jau notiesās..

    AtbildētDzēst
  28. ja kadam piesuutiis taa teikt, saucamo reekjinu (kas driizaak gan izklausaas peec paveests vai administratiivaa protokola), tad tev alus no manis ;)

    AtbildētDzēst
  29. nombre.lv said...
    "nu nekaadi nevar atklaat ka es tur esmu praata veetras mp3 novilcis :)"

    Ha, un tur jau tā ģela, ka šo mp3 failu var arī saglabāt kā kaut vai texta dokumentu, joka pēc arī nosaukumu pārmainīt... un tad ej nu tu atrodi šo pirātisko failu.

    AtbildētDzēst
  30. Kalvi:
    un prieks tev no mp3 dokumentiem? :P

    Nu tas taču skaidrs, ka zvērināti pirāti tāpat atradīs veidus, kur un kā. Taču uz lielo masu šis viss tīri labi nostrādās.

    AtbildētDzēst
  31. Bet es novilksu texta dokumentus, pēc tam pārmainīsu atpakaļ uz .mp3 un nevienam nebūs tiesību mani sūdzēt ties`par dziesmu pirātismu! Es novilku textu, kurā man bija svarīga info un nemaz nezināju, kaviņu arī var palaist kā dziesmu...

    Ne jau es esmu kkāds baigais pirāts un nenormālos apmēros kko velku, vienkārši spriežu, ka tas nez vai ir īsti rešli...

    AtbildētDzēst
  32. Jeremy, cik skatos tev nav ne mazākās sajēgas ko tu raksti.
    Bet ja es pērku datu nesēju, tad automātiski samaksāju autoratlīdzību, tāpēc uz sava HDD varu glabāt ko vien vēlos.

    Autortiesību likums rakstīja:
    34.pants. Nesēja atlīdzība
    (1) Bez autora piekrišanas, bet maksājot autoram taisnīgu atlīdzību (nesēja atlīdzība), drīkst personiskām vajadzībām bez tieša vai netieša komerciāla nolūka reproducēt vienā kopijā darbus, kas iekļauti likumīgi iegūtā filmā vai fonogrammā, kā arī vizuālos darbus. Šis noteikums neattiecas uz datorprogrammām un datu bāzēm, kā arī uz darbu reprogrāfisku reproducēšanu.

    (2) Nesēja atlīdzību par reproducēšanu personiskām vajadzībām maksā šādai reproducēšanai izmantojamo iekārtu un tukšo materiālo nesēju (skaņu ierakstu kasetes, videolentes vai videokasetes, lāzeru diski, kompaktdiski, minidiski u.tml.) izgatavotāji un personas, kas tos ieved Latvijā.

    (3) Nesēja atlīdzība netiek maksāta, ja šā panta otrajā daļā minētās iekārtas un tukšie materiālie nesēji tiek ievesti izmantošanai profesionālā darbībā raidorganizācijās vai iekārtas un tukšie materiālie nesēji tiek ievesti vairumā darbu reproducēšanai komerciālos nolūkos, kā arī tad, ja fiziskās personas tos ieved nekomerciālos nolūkos.

    (4) Ja šā panta otrajā daļā minētās iekārtas un tukšie materiālie nesēji neizmantoti tiek izvesti no Latvijas, personām, kuras samaksājušas nesēja atlīdzību, ir tiesības to saņemt atpakaļ.

    (5) Šā panta otrajā daļā minēto iekārtu un tukšo materiālo nesēju pārdevējam pēc mantisko tiesību kolektīvā pārvaldījuma organizācijas pieprasījuma ir pienākums pierādīt, ka nesēja atlīdzība par minētajām iekārtām un tukšajiem materiālajiem nesējiem ir samaksāta.

    (6) Ja pārdevējs nevar pierādīt, ka nesēja atlīdzība ir samaksāta, tā jāmaksā pārdevējam. Šajā gadījumā pārdevējs ir tiesīgs vērsties ar regresa prasību pret izgatavotāju vai personu, kura minētās iekārtas un tukšos materiālos nesējus ieved Latvijā.

    (7) Nesēja atlīdzības lielumu, iekasēšanas, atmaksāšanas un izmaksāšanas kārtību, kā arī proporcionālo sadali starp autoriem, izpildītājiem un fonogrammu un filmu producentiem nosaka Ministru kabinets.

    (22.04.2004. likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 01.05.2004.)

    AtbildētDzēst
  33. Normund, Tu esi dumjš, vai izliecies?
    Uz sava HDD tu vari glabāt kopijas tam, ko esi nopircis.

    AtbildētDzēst
  34. Pag, pag.. es tikko palasīju autortiesību likumu.. tur ir 5. pants par Aizsargājamajiem atvasinātiem darbiem.. (Tēmēju uz pirmo punktu - "pārstrādāti darbi")..

    Mana ideja: tas ko mēs visi velkam no neta ir taču atvasinātie darbi! Jo kāds viņus ir atvasinājis (pārtaisījis, PĀRKODĒJIS) pēc sava stila un ieskatiem.. šis cilvēks (autors, kurš nesadarbojas ar minētajām autortiesību instancēm) ir pielicis pūles un savas zināšanas, lai uztaisītu ierakstu (piezīmes, pieraksti - šajā gadījumā tikai digitālā formā) SAVĀ datu nesējā. Tas vairs nav oriģināldarbs, tā nav kopija 1:1!

    Tas fails, piemēram, ko tagad klausamies ir kāda cilvēka pārstrādāts darbs, kuru viņš ir atļāvis tālāk publicēt bez atlīdzības citām personām, paturot autortiesības uz sevi..

    nezinu, vai man ir taisnība, bet maniem advokātiem būtu, kur piesieties, jam man piešūtu bumbas par pirātismu..

    Ralfs Ju

    AtbildētDzēst
  35. :D Tas Autortiesību likums ir tik smieklīgs!!! :D:D:D

    AtbildētDzēst
  36. http://mp3.02.lv

    :P LaMPa klusē? Tagad visi trakeri pārvāksies uz ārzemju hostingu, tad varēs no tās LaMPas visi sēdēt un sūkāt pirkstus.

    AtbildētDzēst
  37. Saskanjaa ar nevainiibas prezumpciju nevienu cilv. nedrīkst nosaukt par piraatu un zagli kā citādi, nekā ar tiesas špriedumu. Turklaat tiesai noziegums ir jaapieraada, nevis cilv. jaapieraada sava nevainiiba. Pluss - visas šaubas, kas rodas izmekleeshanaa, jaatulko par labu apsuudzeetajam.

    Padomaasim. Ja piraats ieved valstii 10000 matricas, lai taas KOMERCIAALI izmantotu darbu kopeeshanai, datu neseeju nodeva vinjam NAV jaamaksaa (Autortiesību likums 34.panta 3.punkts)

    Padomaasim. Ja autors ieraxta savu darbu jebkaadaa elektroniskaa neseejaa, tas IR PRETLIKUMIIGI! 69.panta 1. punkta 7. apakšpunkts saka, citeeju: "starpnieki, kuru sniegtie pakalpojumi tiek izmantoti nolūkā pārkāpt autortiesību vai blakustiesību subjektu tiesības vai kuri padara iespējamu šādu pārkāpumu, veic attiecīgus pasākumus, lai pārtrauktu izmantotāju iespējas izdarīt šādus pārkāpumus."

    Taa kaa JEBKURSH elektronisks dokuments (arii filma, dziesma, graamata) padara iespeejamu taa nelikumiigu kopeeshanu, tad ir nelikumiiga pati tirdznieciiba ar shiim preceem, jo taa padara iespeejamu kopeeshanu.

    Vai viss likumiigi?

    AtbildētDzēst
  38. Lai no kaada piedziitu naudu par piraatismu, ir jaabuut 100% paarlieciibai, ka vinjsh ir vainiigs. Sakiet luudzu kursh Latvijaa sertificee trakeru softu? Kursh garantee, ka taa datubaazee tiek glabaata korekta informaacija? Kaa es varu buut paarliecinaats, ka taa nav kaada programmatuuras kljuuda vai vienkaarshi "padstava", kad man atsuuta kaut kaadu reekinu par piraatismu? Piemeeram, es shajaa blogaa, taa iipashnieka vaardaa vareetu publiceet kaut ko nelikumiigu kursh tad buutu vainiigs? Kaa iipashnieks pieraadiitu, ka tas nav bijis vinjsh? Cilveeki nestresojiet neviens Jums reekinu nesuutiis!

    AtbildētDzēst
  39. bet kaa vinji grib izsekot peec ip adreseem, taas tak visu laiku mainaas!! moska ta mees peec kaadiem 20 gadiem sanjemsim soda kviiti par izdariito noziegumu 2005.gadaa :D

    AtbildētDzēst
  40. Jeremy, nu ko tu muldi! Nevienaa momentaa, neviena privaatpersona nemaksaas nekaada suuda 500ls lielas soda naudas. Jo tikai tapeec, ka tas ir nepieraadaams.

    Ja nu vieniigi Latvijas debiilikji valdiiba nepienjems kaadu megalikumu par ko man maaca shaubas.

    NJemot veeraa ka pagaidaam visaadi administratiivie sodi privaatpersonaam aptuveni ir no 5 - 250 lati, un to piespriezh policija, un to lielaakoties paarsuudz un sodu atcelj.
    UN tapeec man ir jautaajums, kas ir taa Fackin LAMPA, kas man tagad piestaadiis reekjinu? Par ko? Vai es esmu izmantojis kaadu vinju pakalpojumu, pircis kaadu preci? Varbuut man kaut kaads liigums ir nosleegts ar vinjiem?

    Vopshem, nekaadu sodu privaatpersonaam nav un nebuus

    AtbildētDzēst
  41. Pēc kāda brīža jau būs tā, ka rēķinus piestādīs, kā tas jau notiek gadus 2-3 dažās Eiropas datorattīstītākajās valstīs. Kā izskatās pagaidām, tad elektroietaise seko 100% iemītās pēdās. Tāpēc arī ISP ir jāglabā dati par lietotāja aktivitātēm cik tur divus gadus vai kā. To metodom tika jau atstrādājuši citur. Visi IP, porti, datu daudzumi un sūtīšanas metodes saglabājas tai pašā pele-komā. No tās infas dabū orderi. Uz līdzības principa. Pēc tam konfiscē tavu datoru un visus aizdomīgos elektropriborus tavās mājās. No kuru infas izsecina izdevīgāko - VAINĪGS! Arī iespējams, ka tavs dators ir veicis neatļautu darbību bez tavas ziņas - back orifice vai vēl kādi jaunāki tūļi izmanto tavu datoru savu īsto IP un pēdu slēpšanai. Bet te nu nāk elektroietaisei par labu likuma pants (varbūt pie mums vēl nav pieņemts), kas saka, ka viss, ko tavs dators dara, ir tavā vārdā. Smisļi ja tev ir mūdži (tarakāni, baktērijas, pakavotie utt.) salīduši korpusā, tad tu esi vainīgs un īsto vainīgo neviens nemeklēs, jo tā vieglāk. Līdzīgi rīkojas arī bankas mūsu valstī - ja tev ir bez tavas ziņas kartes kods piesavināts, pats vainīgs, mēs neķēpāsimies ar īstā vainīgā meklēšanu. Jo pie mums vēl varas turētāji domā pēc padomju principiem - galvenais ir nevis atrast un novērst cēloni vai patiešām atrast vainīgo un vēlmes iemeslu, bet vienkārši atrast kādu ko sodīt. Atrada, sodīja, smaidam. Problēmas tipa nav.

    AtbildētDzēst
  42. Es neko neesmu teicis par soda naudām, bet gan par kompensāciju, lai izvairītos no kriminālatbildības!
    Nu taču paņemt acis rokā vajag!

    AtbildētDzēst
  43. Ko lai saka. Vai lampai nav radusies ideja - ja nebūtu p2p, tad latiešu mūzika sen būtu nosprāgusi dabīgā nāvē? nokačāju, paklausos, izdzēšu. par naudu man lielākā daļa to mēslu 100 gadu nav vajadzīga.

    AtbildētDzēst
  44. Jāpiebilst, ka LaMPAI, manuprāt, nudien nav nekādu tiesību no individuālajiem pirātiem neko pieprasīt. To var darīt tikai autortiesību pārvaldītājorganizācija, respektīvi AKKA/LAA.

    AtbildētDzēst
  45. da vispaar aizliedziet visaa pasaulee izmantot internetu un datorus - nebuus nekaadu piraatismu

    AtbildētDzēst
  46. Cik sen Jeremy tu jau šo te esi izdomājis .. un Kādam jau ir piespriests tas sods - konpensācija, par nodarītām problēmam "autoram" ? Ir kāds pieķerts?

    Vai ir jau sākuši meklēt tiešās personas, kas nelegāli sēdo vai ko tamlīdzīgu ... ?

    AtbildētDzēst
  47. Es to neesmu izdomājis. Kad padzirdēju, tad arī pateicu publiski.
    Es vienkārši šobrīd strādāju pie BOMS.LV projekta, kura bizness (cik nu bizness) ir legālā lejupielāde. Tāpēc šeit cilvēki ir pietiekoši ieinteresēti zināt visas aktuālās ar autortiesībām saistītās lietas un info cirkulē.
    Ne es tās akcijas kūrēju, nedz personīgi pazīstu kādu, kas būtu iesaistīts, tādēļ nav man iespēju 100% apgalvot, ka tas, ko esmu dzirdējis, ir patiesība. Arī galu Ekonomikas policijā vai AKKA/LAA man nav. Bet nu pagaidām viss liecina, ka dezinformēts neesmu :)
    Es nezinu, cik tālu tie cīnītāji ar savām aktivitātēm ir tikuši. Neesmu dzirdējis, ka kādu parasto jūzeri būtu piežmieguši. Kaut efekts tādam pasākumam varētu būt daudz lielāks par habu slēgšanu..

    AtbildētDzēst
  48. Pēc ES likumiem, man ir tiesības paturēt CD diska kopiju (mp3 formātā) jebkurās kombinācijās. tas nozīmē, ja es pazaudēju disku es tik un tā varu paturēt to mp3...džeki no Lampas un kakalakas (Akka/Laa) uzrausieties uz normāliem advokātiem (jo pirātisma biznesā grozās nereālās naudas) un tad redzēsiet ko nozīmē starptautiskie likumi....jūs sākumā pamēģiniet Latgalīti aiztaisīt ar visām tam zagtām mantām un CD ,DVD kolekciju. Un kāmēr es izmantošu wi-fi, ar pieeju kas nav nekur reģistrēta. Beigu beigās parādīšu savu portatīvo- Windows licencēts (Ir uzlīme ar visu Cd-key) nu un ko tālāk darīs, apcietinās mani? atņems portatīvo, ok! bet lai viņi visu izdara perfekti, ja būs pārkāpuši kaut vienu sīkumu vajadzēs maksāt naudiņu par to ka viņi, redz, ir radījuši man milzīgus zaudējumus....vienu vārdu sakot murgs tas ir...un vispār visi mani mp3 ir pirkti no populāriem ārzemju saitiem, a ko kaimiņu Petķa kačāja man datorā man nav ne jausmas...ko? sods 10000 Ls? par ko? par to ka atnesu atrasto datoru mājās? vispār es vakar ar autobusu no Londonas atbraucu, kur biju pēdējos 10 gadus, tiesa ar pārtraukumiem.... vienu vārdu sakot, gribat pelnīt naudiņu, tad pelniet, nevis idiotismus domājiet www.thepiratebay.org 4 ever :)

    AtbildētDzēst
  49. Šo komentāru ir noņēmis emuāra administrators.

    AtbildētDzēst
  50. Bithack.lv atkal darbojas. Vairāk gan laikam PV diskus neviens tur neliks :)

    AtbildētDzēst
  51. Nezāles neiznīkst. LV jau vairs nehostējās..

    AtbildētDzēst