Gada lūzeri - "Maxima"!
Ja man būtu jānosauc Latvijas gada lielākie neveiksminieki, es nevaru iedomāties, kas gan atlikušajā pusgadā varētu spēt atņemt šo godu lielveikalu tīklam "Maxima". Savukārt par šī laika perioda nelaimīgākajiem cilvēkiem laikam gan jādēvē tie reklāmas un PR darboņi, kam jāstrādā ar šo kompāniju - spilgtāku piemēru, kā uzņēmums var īsā laikā sagraut ilgstošas tēla spodrināšanas kampaņas rezultātus, šķiet, neatrast.
Reti kura diena atnāk bez jaunā ziņām par "Maxima" kārtējām nedienām. Arī šodien jau parādījusies informācija, ka, pēc šī lielveikala silto ēdienu nodaļā iegādātas kartupeļu biezputras notiesāšanas, ar akūtu zarnu infekciju saslimuši jau 9 cilvēki un mediķi prognozē, ka viņu skaits vēl pamatīgi pieaugs.
Atcerēsimies, ka 14. maijā citā "Maximā" ar auto iebrauca pārdroši zagļi, un aptīrīja juvelierizstrādājumu veikalu par 40000 latiem. Uzņēmums izpelnījās kritiku par nepietiekamu drošību.
Tikai dienu iepriekš medijus bija aplidojusi ziņa, ka par akcijas cenām "Maxima" vēlējusies iztirgot kaudzi pūt sākušu lašu, tā teikt, par to smaku mazliet nometīsim no cenas. Turklāt, lai pārliecinātu uzņēmumu pārtraukt šo vājprātu, nācies iesaistīt policiju. Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) par šo joku asprātīgajiem uzņēmējiem uzlika 300Ls sodu.
Tāpat kurš gan nav dzirdējis par leģendāro salātu mazgāšanu to svaiguma imitēšanai, kas kā urbāna leģenda klīst jau vairākus gadus. Un kā tas gadījies, kā ne, tieši mirklī, kad "Maxima" ar savu ārkārtīgi dārgi izmaksājušo reklāmas seju - "efektologu" Centi Ūbeli - uzsāka masīvu (un, pēc manām domām, ārkārtīgi nepārdomātu) šī mīta apkarošanas kampaņu, portāls TVNet aprīļa beigās publicēja kāda it kā "Maximas" bijušā darbinieka vēstuli, kurā tas apliecināja, ka salāti tiešām tiekot mazgāti. Tuklāt, kad mediji meklēja šim faktam apliecinājumu, PVD to gan nevarēja sniegt, toties informēja, ka ir konstatēts gadījums, kad šajos lielveikalos tiek cepta veca gaļa.
Vēl var pieminēt arī tikai dažas dienas seno gadījumu, kad šis leišu konglomerāts tika pieķerts maldinot pircējos ar saviem paziņojumiem par to, ka visai elektrotehnikai tiek piemērota 40% atlaide.
Viss augstākminētais un vēl šis tas cits ar "Maximu" ir noticis tikai pēdējo 6 nedēļu laikā. Uzņēmuma nīkulīgie centieni kaut ko labot, ir cietuši absolūtu neveiksmi. Neviens tā arī īsti nezina, vai salāti tur patiešām tiek mazgāti, taču vārdu salikumu "salātu mazgāšana" pateicoties kādas reklāmas aģentūrs darboņu stulbumam un, visticamāk, gādīgu konkurentu melnajam PR, uz nākamajiem 10 gadiem tiks asociēts tieši ar šo "VP Market" lielveikalu ķēdi. Galu galā, visas dokumentāli apstiprinātās nejēdzības taču neatstāj vietu šaubām arī par salātu padarīšanu. Un kad vēl veikala kulinārijā tēla glābšanas nolūkos uzstādītajās webkamerās kāds "labvēlis" piefiksē kādu darbinieku pie izlietnes kaut ko mazgājam (visticamāk jau, ka rokas) un nopublicē attēlu internetā...
"Maxima" Latvijā nekad nav bijis labs imidžs, jau kopš pabriesmīgo veikalu "Saulīte" laikiem. Uzņēmums pēc pilnīgas pāriešanas uz "Maxima" brendu uzsāka pamatīgu tēla uzlabošanas kampaņu, kuras pamatīgākais trumpis bija smieklīgais Centis. Un šķiet, uz kādu brīdi plāns tiešām darbojās - Centi pamanīja, par viņu runāja, smējās un atdarināja. Diemžēl ilgtermiņā sūdu par pīrādziņu uzdot ir praktiski neiespējami un, ja uzņēmums nav gatavs laboties ne tikai vārdos, bet arī darbos, visa reklāma ir nekā vērta. Vēl vairāk, cīnoties pret salātu mazgāšanu, "Maxima" ir galēji nostiprinājusi savu "mazgātāju" tēlu.
Vai ar to ir gana, lai piešķirtu gada lūzeru titulu? Manuprāt ir gan un vēl pāri paliek ;)
Starp citu, šamējiem laikam ir labi SEO konsultanti, jo Google pirmajā lapā izmet gandrīz tikai pozitīvās ziņas, par spīti visiem šiem notikumiem un to lielajai publicitātei.
Pilnībā piekrītu. :) Centis bija ok ideja (vismaz kaut kas jauns), bet salātu mazgāšanas kampaņa bija pati stulbākā lieta ko viņu PR'isti varēja izdomāt. :) Sačakarēja kaut cik jēdzīgu kampaņu pavisam īsā brīdī. ;)
AtbildētDzēstPar salātu mazgāšanu: http://badad.lv/?p=735
AtbildētDzēstPēc cik ilga laika bankrotēs DDB? Ne jau Maxima vienīgā ir vainīga. Vainīgi ir stulbi PR cilvēki. Ja es būtu Maximas vietā, tad norautu galvu viņiem. :)
AtbildētDzēstEs nesaskatu Edgarā ne labvēli ne nelabvēli. Vienkārši lasītājus paķēra "uz muļķa". Man šķiet uzjautrinoša visa šī ņemšanās ap/par Magzimu. :)
AtbildētDzēstMaxima tapat paliks man millss veikals!
AtbildētDzēstPilnīgi piekrītu visam šeit teiktajam,jo strādāju Maximā.
AtbildētDzēst